Net zoals andere websites maken ook wij gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek van onze website voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Bovendien kunnen wij en derde partijen hiermee eventueel advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.

 

Believe in your selfie

Ben jij ook zo jaloers op van die mensen waarbij alles zo makkelijk lijkt te gaan, die vol overtuiging hun doelen nastreven en waarbij het ook allemaal lukt? Wat is toch hun geheim?!

In de praktijk zal het vaak niet zo makkelijk gaan als het lijkt. Om je doelen te behalen zal je hard moeten werken en dan nog lukt het niet altijd, ook niet bij de mensen waar het allemaal van een leien dakje lijkt te gaan. Wat maakt het dan, dat zij wel slagen? De kans is groot dat dit te maken heeft met zelfvertrouwen. Al die ‘succesvolle’ mensen hebben vaak al een aantal mislukte pogingen op hun naam staan, maar dit weerhield hun niet om het nog eens te proberen en om van hun fouten te leren. Ze hebben genoeg vertrouwen in zichzelf, zodat ze niet bij de pakken neer gaan zitten als het een keer niet lukt. Ze kijken hoe ze het beter kunnen aanpakken om de volgende keer wel succes te hebben.

Hoe staat het met jouw zelfvertrouwen? Wat zeg jij tegen jezelf als het niet lukt om je doel te behalen? Gedachten als ‘Zie je nou wel, ik kan het niet’ of ‘Ik ben hier niet geschikt voor’ of erger nog ‘Ik kan ook niks, ik ben waardeloos’ helpen je niet, sterker nog ze blokkeren de weg naar succes. Waarom zou je het immers gaan proberen, de moeite nemen, als je al zeker weet dat je het toch niet kan? Werk aan de winkel dus om je zelfvertrouwen een boost te geven!

5 tips om je zelfvertrouwen te vergroten.

1.Benoem je kwaliteiten. Veel mensen met weinig zelfvertrouwen weten vaak wel waar ze niet goed in zijn, maar vinden het moeilijk om hun sterke punten te benoemen. (vraag desnoods een vriend(in)om hulp)

2.Luister naar je innerlijke dialoog en verander je negatieve gedachten in positieve gedachten. Dit vereist wat oefening als je vaak negatief over jezelf denkt, maar het helpt echt!

3.Maak elke dag een compliment. Geef mensen om je heen eens een compliment en geef vooral jezelf ook eens een compliment. Je zult merken, dat het een positief gevoel geeft om mensen een goed gevoel over zichzelf te geven en waarschijnlijk krijg je er hierdoor ook vaker één terug.

4.Leer jezelf te accepteren. Iedereen heeft tekortkomingen. Je kunt gewoon niet overal goed in zijn. Leg je daarbij neer en accepteer. Jouw eigenschappen, kwaliteiten en tekortkomingen zijn hetgeen wat jou uniek maakt. Echte vrienden en familie vinden jou leuk om wie je bent, nu jij nog!

5. Blijf jezelf ontwikkelen. Je bent nooit te oud om te leren. Geef je zelf op voor een leuke cursus in de buurt of kies alsnog voor de opleiding die je altijd al graag had willen doen.

Overige blogs

Waarom water drinken helpt bij afvallen

Ons lichaam bestaat voor een groot deel uit water. Bij volwassen is dit 55% en bij zuigelingen zelfs 70%. Gedurende dag verlaat een deel van dit water met afvalstoffen ons lichaam via adem, urine en zweet. Het is belangrijk om te zorgen dat het vocht in ons lichaam op peil blijft door water te drinken.

Lees verder

Weggooien is zonde.Toch?

Ik hoorde het mijzelf zeggen bij een 2de keer opscheppen. “Weggooien is zonde” Deze zin zat blijkbaar toch nog ergens in mijn onderbewuste opgeslagen, want dit is juist iets waar ik mijn deelnemers in de praktijk op wijs.

Lees verder

Gewoontes veranderen kost tijd

Al een paar jaar had ik de wens om 1 x per week boodschappen te gaan doen i.p.v. elke dag na 17:00 nog naar de winkel te spurten om daar te bedenken wat we die dag zouden gaan eten. Deze gewoonte was er ingeslopen nadat ik bijna 20 jaar geleden in een huis ging wonen.

Lees verder

Boost je immuunsysteem met voeding en leefstijl!

Grote kans dat je, net als ik, helemaal klaar bent met corona en dat je er het liefst helemaal niets meer over hoort! Helaas is corona nog niet klaar met ons en zolang dat de werkelijkheid is kunnen we het niet compleet negeren.

Lees verder

Lekker genieten!

Ben jij kampioen genieten? En gaat dat soms ten koste van de gezonde leefstijl die je graag zou willen? Laat je dan inspireren door deze blog.

Lees verder

Vegan is hip & gezond

Steeds meer mensen kiezen ervoor om vaker plantaardig te eten. Door minder dierlijke producten te kiezen, belast je het milieu een stuk minder en voorkom je een hoop dierenleed, daarbij komt dat het eten van veel rood en bewerkt vlees schadelijk voor je gezondheid kan zijn.

Lees verder

Slaap jezelf fit en slank

Bij het bereiken van een gezonder leven en gewicht denk je niet als eerste aan slapen. Vaker wordt gedacht aan meer sporten en vooral gezonder en minder eten. Toch is slapen een belangrijk onderdeel van een gezonde leefstijl.

Lees verder

Believe in your selfie

Ben jij ook zo jaloers op van die mensen waarbij alles zo makkelijk lijkt te gaan, die vol overtuiging hun doelen nastreven en waarbij het ook allemaal lukt? Wat is toch hun geheim?!

Lees verder

Past chocolade in een verantwoord verwenmoment?

Ik schrijf deze blog naar aanleiding van mijn beursactie op de ladies night in hotel Iselmar. Mijn vraag was of bezoekers van mijn stand hun verantwoorde verwenmoment wilde delen. Voor sommige mensen was dit niet eenvoudig, verwenmomenten kennen we bijna allemaal wel, maar vaak zijn ze niet even verantwoord.

Lees verder

Vullen of voeden

Het menselijk lichaam heeft om goed te kunnen functioneren voedingstoffen nodig. Deze voedingsstoffen krijgen we binnen via onze voeding. Om alle benodigde vitamines en mineralen te consumeren is het belangrijk dat we vers en gevarieerd eten.

Lees verder

Beperkende gedachten

Zoals beloofd in mijn vorige blog, kom ik nog even terug op het onderwerp beperkende gedachten. Wat zijn beperkende gedachten en waarom zou je er iets over moeten weten? Vanaf het moment dat je opstaat, is ons brein actief de hele dag door. Bij het nemen van beslissingen of het uitvoeren van activiteiten klinkt het geluid van ons innerlijke stem, die ons adviseert op basis van eerder opgedane ervaringen.

Lees verder

 
 
Website laten maken door Modual | Open cookie voorkeuren